Odszkodowanie za wypadek w centrum handlowym

Centrum handlowe to miejsce rozrywki. Sklepy, restauracje, kino, sale zabaw dla dzieci, dodatkowe wydarzenia przyciągają tysiące ludzi, szczególnie w weekendy. Nic dziwnego, że dochodzi tam do wypadków – wystarczy chwila nieuwagi lub przykry zbieg okoliczności, by klient galerii handlowej poślizgnął się, potknął czy o coś uderzył. Czy za wypadek w centrum handlowym należy się odszkodowanie? Jak je uzyskać i kto powinien je wypłacić?

Do jakich wypadków najczęściej dochodzi w galeriach handlowych?

W centrum handlowym najczęściej dochodzi do niegroźnych wypadków. Zdarza się jednak, że poślizgnięcie się na mokrej lub ubrudzonej podłodze kończy się zwichnięciem lub skręceniem stawu, zerwaniem więzadła lub złamaniem ręki bądź nogi. W najbardziej drastycznych przypadkach dochodzi do urazów głowy lub kręgosłupa, są to jednak sporadyczne przypadki. Za wypadek w centrum handlowym odpowiedzialne mogą być osoby trzecie – pracownicy lub inni klienci. Źle ułożony towar na półkach lub zostawiony wózek na środku przejścia potrafią wywołać niemałe zamieszanie, w wyniku którego czasami ktoś ucierpi. Znane są także przypadki takich zdarzeń na parkingach przynależących do galerii handlowej. Upuszczona porcja lodów czy cieknący z samochodu olej mogą być nie lada pułapką dla osób, które poruszają się pieszo po parkingu.

Jak postępować w razie wypadku w centrum handlowym?

Osobom poszkodowanym często jest trudno ocenić własny stan zdrowia. Działająca adrenalina, a także fakt, że w przypadku niektórych urazów dolegliwości bólowe przychodzą z czasem sprawiają, że w pierwszych sekundach i minutach po upadku czujemy się dobrze. Jeśli faktycznie jesteśmy w stanie bez trudu samodzielnie wstać i chodzić, wypadek nie wyglądał groźnie, a my nie czujemy absolutnie żadnych niepokojących objawów, możemy się cieszyć – z upadku wyszliśmy bez szwanku. Jeśli jednak cokolwiek nas niepokoi, odczuwamy choćby najmniejszy ból czy dyskomfort, warto wezwać pomoc. Ratownicy medyczni na miejscu ocenią czy doszło do poważniejszego urazu, czy wszystko skończyło się niegroźnym stłuczeniem. Dokument poświadczający pomoc ratowników medycznych będzie przydatny podczas starań o odszkodowanie za wypadek w centrum handlowym.

Wypadek w centrum handlowym – jak ustalić osobę odpowiedzialną?

W zależności od miejsca wypadku oraz okoliczności, w jakich do niego doszło, osobą odpowiedzialną za wypadek w centrum handlowym może być zarządca galerii, właściciel sklepu, pracownik, inny klient lub sam poszkodowany. Gdy do zdarzenia dojdzie w części wspólnej, a jego przyczyną była śliska nawierzchnia, sprawcą wypadku jest zarządca centrum handlowego. Może zdarzyć się też tak, że za utrzymanie czystości na terenie obiektu odpowiedzialna jest firma zewnętrza – wtedy to ona będzie musiała wziąć odpowiedzialność za wypadek w centrum handlowym. Z kolei za wypadek na terenie wybranego sklepu, lokalu usługowego bądź restauracji, za wypadek odpowiedzialny będzie zarządca danej powierzchni. Pamiętajmy, że wiele sklepów działa w oparciu o franczyzę – w takiej sytuacji odpowiedzialnym będzie właściciel danego sklepu, a nie całej marki.

Wypadek w centrum handlowym należy zgłosić możliwie jak najszybciej przedstawicielowi podmiotu odpowiedzialnego. Ten z kolei albo poda nam nazwę firmy ubezpieczeniowej oraz numer polisy, albo samodzielnie zgłosi wypadek do ubezpieczyciela. Jednocześnie powinniśmy otrzymać protokół z wypadku, jako dowód, że sprawę zgłosiliśmy odpowiedniej osobie. Ponadto, jeśli poszkodowany posiada prywatne ubezpieczenie, wypadek powinien zgłosić także u własnego ubezpieczyciela.

Nasi pracownicy zajmują się uzyskiwaniem odszkodowania za wypadek w centrum handlowym – ustalamy podmiot odpowiedzialny, sprawdzamy czy wysokość odszkodowania jest właściwa, a w razie konieczności sporządzamy pismo do ubezpieczyciela z odwołaniem się od jego decyzji. Reprezentujemy także klienta w postępowaniu sądowym, jeśli poszkodowanemu nie uda się porozumieć z firmą ubezpieczeniową. Zapraszamy do kontaktu wszystkich poszkodowanych w wypadkach w galeriach handlowych!

Potrzebna ci pomoc?

Zadzwoń w godzinach 8:00 - 16:00 od poniedziałku do piątku
po godzinie 16:00 lub
Bezpłatnie odpowiemy na Twoje pytania.

Dlaczego Twoje odszkodowanie z Kancelarią AE?

 

Oszczędzamy Twój czas

18 lat doświadczenia pozwala nam uzyskiwać odszkodowania szybko i skutecznie

Wysokie odszkodowania

Analizujemy każdą sprawę i pozyskujemy odszkodowanie z możliwie największej ilości miejsc.

Doświadczony zespół

Nasz zespół to osoby z wieloletnim doświadczeniem. Ich wiedza gwarantuje uzyskanie najwyższych odszkodowań.

Wynagrodzenie po odszkodowaniu

Nasze wynagrodzenie płatne jest dopiero po uzyskaniu odszkodowania. Nie odzyskamy dla Ciebie pieniędzy, nie zarobimy.

18 Lat doświadczenia
610,358,253 zł Uzyskane odszkodowanie
63,542 Ilość klientów
99% Skuteczność
 
Zamknij

Nie wiesz czy należy Ci się odszkodowanie?

Zadzwoń: 34 324 24 31

albo skorzystaj z formularza poniżej



    wysyłając niniejszą wiadomość wyrażam zgodę na komunikację elektroniczną w zgłaszanej sprawie
    Please prove you are human by selecting the key.

    Nie wiesz czy należy Ci się odszkodowanie?

    Zadzwoń lub skorzystaj z fomularza / tel. 34 324 24 31



      wysyłając niniejszą wiadomość wyrażam zgodę na komunikację elektroniczną w zgłaszanej sprawie
      Please prove you are human by selecting the flag.

      X
      WYŚLIJ ZGŁOSZENIE